Rugaciunea. Aflarea adevaratului camin al inimii

  • Taxă unică de livrare: 16 lei.
  • Livrare gratuită: pentru comenzi de minim 150 lei
  • Expediere rapidă: maxim 24 h lucrătoare
  • Suport dedicat: Suntem disponibili oricând pe whatsapp, messenger sau e-mail

Descriere

“Adevarul este ca fiecare dintre noi se apropie de rugaciune animat de o intreaga amestecatura de motive si stari sufletesti — altruiste

si egoiste, induratoare si rauvoitoare, iubitoare si resentimentare. De fapt, in viata aceasta noi niciodata nu putem deosebi limpede

binele de rau, ceea ce e curat de ceea ce e necurat. Insa am ajuns sa inteleg un lucru, si anume ca Dumnezeu este indeajuns de mare

incat sa ne primeasca pe toti, cu toata amestecatura asta a noastra, si pentru aceasta nu trebuie sa fim straluciti, sau curati, sau plini

de credinta, sau oricum altcumva. Aceasta inseamna har, si prin har nu doar suntem mantuiti, ci si traim prin el. S i ne si rugam prin el.”

— RICHARD FOSTER, citat din “Rugaciunea”

Considerata cea mai buna lucrare scrisa in epoca moderna pe tema rugaciunii crestine, aceasta carte ce ne poate schimba viata

exploreaza cele trei “miscari” spirituale ale rugaciunii, oferind un abecedar sensibil, cald si captivant care ne ajuta sa intelegem, sa

experimentam si sa exersam multele forme de rugaciune. Foster defineste procesul rugaciunii, corecteaza cele mai comune conceptii

gresite despre rugaciune si ne arata calea catre rugaciunea de contemplatie, de vindecare, de binecuvantare, de iertare, de odihna si

multe altele.

Intoarcerea catre rugaciune se aseamana cu intoarcerea acasa, spune Foster. “Nimic nu-ti da un mai puternic sentiment de bine,

sentimentul ca asta am fost creati sa fim si sa facem. In acelasi timp insa ne confruntam cu mari taine. Cine oare nu s-a luptat cu

enigma rugaciunii fara raspuns? Cine nu s-a mirat cum de o persoana finita poate sta in comuniune cu Creatorul infinit al universului?

Cine nu s-a intrebat daca nu cumva rugaciunea este, la urma urmei, doar manipulare psihologica, nimic mai mult? Facem, desigur, tot

ce ne sta in putinta pentru a raspunde acestor intrebari dificile. Insa cand am spus tot ce era de spus, cand am facut tot ce s-a putut

face, parca tainele acestea raman pe mai departe fara raspuns. In astfel de momente, trebuie sa invatam cum sa acceptam aceste

taine si sa ramanem linistiti in prezenta lor.”

Acest ghid accesibil, bogat si demn de incredere ne arata cum diferitele forme ale rugaciunii ne pot indrepta spre inlauntru, inspre

transformarea personala, in sus catre intimitate cu Dumnezeu, si in afara, pentru a-i sluji pe cei de langa noi. “Rugaciunea: Aflarea

adevaratului camin al inimii” a castigat numeroase premii, inclusiv titlul Cartea anului oferit de Christianity Today, si medalia de aur

oferita de Evangelical Christian Publishers Association.

Richard Foster este autorul catorva carti devenite bestselleruri, inclusiv “Disciplinele spirituale” si “Streams of Living Water”. Este

fondator al Renovare, o miscare intrabisericeasca dedicata reinnoirii Bisericii sub toate expresiile sale, si editor general al “The

Renovare Spiritual Formation Bible”.

O LUCRARE CLASICA DESPRE RUGACIUNE

— BESTSELLER —

“Vreme de multi ani, «Rugaciunea» lui Richard Foster a fost o binevenita scanteiere de lumina ce a scos din bezna intunecatele

perceptii gresite si acele tenebroase conceptii eronate ce abunda in cultura noastra si care dau peste cap incercarile de a se ruga ale

atat de multor oameni. O invatatura de prim rang asupra unui subiect de prim rang.”

— Eugene H. Peterson, autorul versiunii The Message a Bibliei

“Richard Foster distileaza ceea ce sfintii au aflat despre rugaciune de-a lungul vremurilor si ofera invatatura aceasta unor oameni ca

tine si ca mine, a caror viata de rugaciune este adesea superficiala si seaca. Cartea aceasta ma ajuta enorm in lupta pe care o duc

pentru dobandirea vitalitatii si a profunzimii spirituale.”

— Tony Campolo, autorul cartii “Carpe Diem”

“Nu pot sa nu marturisesc impactul pe care aceasta lucrare clasica l-a avut asupra vietii mele. Cartea lui Richard Foster este

nepretuita.”

— Brennan Manning, autorul cartii “The Importance of Being Foolish”

“Richard Foster ne arata calea prin care putem ajunge sa practicam rugaciunea la un nivel profund al inimii — nu doar ca

manifestare a emotiilor si sentimentelor, ci si ca punct focal in care duhul omului este transformat si intra intr-o puternica uniune cu

Dumnezeu. Aceasta carte iti poate schimba viata!”

— Luci Shaw, autoarea cartii “God in the Dark”

“Aceasta minunata carte despre rugaciune nu poate veni decat din partea unui om pe care Dumnezeu l-a facut puternic prin rugaciune.

Este un dar de mare pret. Ea m-a invatat si m-a incurajat sa accept invitatia pe care Dumnezeu mi-a adresat-o si mie de a umbla

alaturi de El pe calea rugaciunii.”

— Lewis B. Smedes, autorul cartii “Forgive & Forget”

“Aceasta carte este un dar cum rareori primesti — plina de intelepciune straveche, accesibila cititorilor contemporani si practica, in cel

mai bun sens al cuvantului. Pentru multi cititori (inclusiv pentru mine) ea este atat un ghid spre rugaciune, cat si un raspuns la

rugaciuni.”

— John Ortberg, autorul cartii “Daca vrei sa umbli pe apa, trebuie sa cobori din barca”

Castigatoare a distinctiei Cartea anului oferita de Christianity Today si a medaliei de aur oferita de Evangelical Christian Publishers Association

PREFATA

De multa vreme imi tot doream sa scriu pe tema rugaciunii. Insa daca as fi facut acest lucru, ar fi insemnat sa comit pacatul infatuarii.

Nu eram pregatit. Mai aveam multe — foarte multe — de invatat, de experimentat. In cazul multor subiecte, este cat se poate de

acceptabil sa-ti impartasesti cu altii mirarile si cautarile, insa acest lucru nu este valabil si in ce priveste rugaciunea. Rugaciunea ne

deschide drum catre Sfanta Sfintelor, unde ne plecam inaintea celor mai adanci taine ale credintei, si omul se teme sa atinga Chivotul.

Anii au trecut, si, cu toate ca eu tot novice sunt in domeniul rugaciunii (cine poate stapani vreodata un act al carui principal scop este

sa fii tu insuti stapanit?), simt intr-un fel cum Divinitatea da din cap in semn de incuviintare. Acum este momentul. Asa ca scriu, iar in

scrierea mea, ma adresez tuturor acelor oameni ce duc lipsa de rugaciune — asa cum am fost si eu, si tuturor oamenilor rugaciunii —

asa cum nadajduiesc sa devin.

De la un capat la altul al cartii, voi cauta sa dau nume experientelor noastre de rugaciune, oarecum similar felului in care Adam a dat

nume animalele in gradina Eden. Sper ca in felul acesta sa definesc intru catva caracterul dialogului nostru cu Dumnezeu. Vedeti

dumneavoastra, nenumarati oameni se roaga mult mai mult decat cunosc. Deseori au o imagine atat de deformata despre rugaciune

— ca intr-o oglinda intunecata — incat nu reusesc sa identifice ceea ce ei experimenteaza, ca fiind de fapt rugaciune, si astfel se

autoinvinuiesc, considerand ca nu se roaga. Prin urmare, eu nadajduiesc ca multe pasaje din cartea aceasta vor fi recunoscute

instantaneu, ca va vor face sa va ganditi: “O, dar bineinteles! S i eu am trecut prin aceasta experienta!” Dand nume experientelor

noastre, sper sa ajungem sa intelegem tot mai mult ceea ce face Dumnezeu in mijlocul nostru, pentru ca in practica sa actionam mai

deliberat.

Ar trebui de la bun inceput sa fac o serie de precizari cu privire la problema deosebita de limbaj de care ne lovim in adresarea catre

Dumnezeu. Pronumele personal este doar una dintre particularitatile acestei probleme, iar incercarile de a o solutiona prin semne de

punctuatie de vreun fel sau altul sunt ciudate din punct de vedere semantic, iar estetic — detestabile. Prin urmare, am ales sa urmez

utilizarea standard a pronumelui masculin, cu toate ca sunt teribil de constient de caracterul inadecvat al acestei abordari. Sunt primul

care recunoaste ca limba noastra este pur si simplu limitata cand vine vorba de acest subiect. Este limpede ca Dumnezeu

incorporeaza si transcende categorile noastre sexuale — cu alte cuvinte, Dumnezeu nu este o zeitate definita drept masculina, prin

contrast cu o zeitate feminina.

La drept vorbind, folosirea de catre Isus a “Rugaciunii catre Ava” a fost o actiune globala, atotcuprinzatoare. Utilizand diminutivul

cuvantului “tata,” Isus scoate la iveala adevarul ca relatia noastra cu Dumnezeu implica nu doar taria si imputernicirea identificate de

obicei cu masculinitatea, ci si intimitatea hranitoare si grijulie, asociata adesea cu feminitatea.
Poate ca va va fi de folos un scurt comentariu referitor la structura acestei carti. Fara a duce prea departe analogia, ar fi util sa

observam ca cele trei miscari ale rugaciunii au un caracter trinitar. Miscarea spre inlauntru (Partea intai) este rugaciunea catre

Dumnezeu Fiul, Isus Hristos, care corespunde rolului Sau de Mantuitor si Invatator in mijlocul nostru. Miscarea in sus (Partea a doua)

este rugaciunea catre Dumnezeu Tatal, si corespunde rolului Sau de Imparat suveran si Preaiubit vesnic, in relatie cu noi. Miscarea in

afara (Partea a treia) este rugaciunea catre Dumnezeu Duhul Sfant, si corespunde rolului Sau de Evanghelist, si Cel de la care primim

putere. Miscarea spre inlauntru apare prima din simplul motiv ca Dumnezeu ni S-a revelat pe Sine Insusi cel mai deplin si cel mai

limpede in Isus Hristos.

Un ultim sfat inainte de a porni la drum in aceasta calatorie disciplinata spre locul sfant: rugaciunea sanatoasa necesita experiente

frecvente, insa experiente dintre cele comune, pamantesti, banale. Cum ar fi plimbarile, discutiile si rasul sanatos, din tot sufletul. Cum

ar fi lucrul in gradina, palavrageala cu vecinii si spalatul geamurilor. Cum ar fi iubirea fata de sot sau sotie, joaca cu copiii si munca

alaturi de colegii de serviciu. Pentru a fi in forma din punct de vedere spiritual, astfel incat sa putem escalada muntii Himalaya ai

spiritului, trebuie sa exersam cu regularitate pe dealurile si in vaile vietii obisnuite.

Richard Foster

1 ianuarie 1992

Cuprins

Multumiri

Prefata

Intoarcerea acasa: o invitatie la rugaciune

Partea I. Miscarea spre inlauntru: Cautarea transformarii de care avem nevoie

1. Rugaciunea simpla

2. Rugaciunea celui parasit

3. Rugaciunea de examen

4. Rugaciunea lacrimilor

5.Rugaciunea de renuntare

6. Rugaciunea de formare

7. Rugaciunea legamantului

Partea a II-a. Miscarea in sus: Cautarea intimitatii de care avem nevoie

8. Rugaciunea de adorare

9. Rugaciunea de odihna

10. Rugaciunea sacramentala

11. Rugaciunea neincetata

12. Rugaciunea inimii

13. Rugaciunea meditativa

14. Rugaciunea contemplativa

Partea a III-a. Miscarea spre in afara: Cautarea lucrarii de care avem nevoie

15. Rugaciunea lucrurilor obisnuite

16. Rugaciunea petitionara

17. Rugaciunea de mijlocire

18. Rugaciunea de vindecare

19. Rugaciunea suferintei

20. Rugaciunea autoritara

21. Rugaciunea radicala

Note

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Numai clienții autentificați care au cumpărat acest produs pot lăsa o recenzie.